JAN, PIET, JORIS & SAM GOORIS

Het leven zoals het niet hoort te zijn : het vel en vee van een Kortrijkse muziekquizploeg.

maandag, september 04, 2006

Was het nu 80 of 90?

Beste JPJ&SG-adepten,
Nu vrijdag begint het muziekkwisseizoen pas écht voor JPJ&SG, met de nu al klassieke kwisser-tweedaagse in Dendermonde (inderdaad, de stad waar mevrouw Elilies al eens placht medium-gewijs het beste van haarzelf te geven).
Al wordt er onder twee verschillende formaties gespeeld, de doelstellingen mogen duidelijk zijn:
Ø Vrijdag: 90’s: Top 5
Ø Zaterdag: 80’s: Top 10
De vrijdag treden we met de gewone opstelling aan, er zijn dus geen verrassingen te verwachten: de sterke en zwakke punten zijn gekend.
Wat de zaterdag betreft maakt de kalender gewag van ene LZS, waar dit ook voor moge staan? Enige duiding is hier op zijn plaats: het betreft Geert Huys, biochemicus van beroep (naar eigen zeggen kent hij duizenden bacterieën bij naam en toenaam), tevens amateur-ornitoloog en niet onaardig muziekkwisser die normaal bij het inferieur ploegje ‘Guess who’ aantreedt, alwaar hij verantwoordelijk is voor het redden van de meubelen.
Tevens terug van de partij na een inspannend poep-verlof: Sr Jota, boomchirurg van beroep (naar eigen zeggen kent hij na jaren van intense studie vooral zijn eigen boom bij naam en toenaam), liefhebber van exotische snoepjes en binnenkort geringeld. En laat dat ringelen nu net plaats vinden op de dag van de muziekkwis van LZS (die deze gelegenheid overigens reeds speciaal voor ons verzet had ...): What are the chances !!!
Van Sam Gooris vermoeden we dat het poep-verlof net iets minder inspannend is geweest (bij deze maken we even abstractie van zijn dirty mind). Daarentegen rekenen we erop dat hij deze week zijn beste beentje allmusic.com-gewijs voorzet, teneinde de nodige James-en, Pulp-s, Ocean Color Scene-s en andere Ride-s te herkennen.
TVT moet ook niet meer voorgesteld worden, maar toch nog dit: sinds heel recentelijk is deze persoon ook liefhebber van nachtwandelingen, zij het noodgedwongen, maar het is een begin. Van TVT weten we trouwens ook dat hij nooit genoeg kan krijgen van hetzelfde: daarom heeft hij beloofd om zaterdag namiddag acte-de-présence te geven in de Larstraat in Lauwe om samen met ondergetekende het leuke muziekkwisje aldaar te winnen (en tevens onze botten vol te gieten).
Het moge duidelijk zijn dat vooral vrijdag de verwachtingen hoog gespannen zijn: na een 4e plaats vorig jaar, op luttele punten van de hoofdvogel, en onze steile groeicurve indachtig, mogen we in feite met niets minder dan een 1e plaats tevreden zijn... maar bescheiden als we zijn stellen we een top-5 plaats voorop ... zo zijn we ... not!Meer nieuws binnen een kleine week in de ongetwijfeld hilarische verslagen die zullen volgen.

48 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heeft niemand mij over voor de jaar-in-jaar-uit-op-poepverlof-zijnde auteur van deze voorbeschouwing ?

14:47  
Anonymous Anoniem said...

ik alleszins niet

14:51  
Anonymous Anoniem said...

nee

17:42  
Anonymous Anoniem said...

ai ai

18:17  
Anonymous Anoniem said...

der gaan der hier agauwe een paar een plaaster in ulder ... hebben

19:25  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben één van de betere keepers van de streek

01:39  
Anonymous Anoniem said...

Tot zaterdag he Señor

13:28  
Anonymous Anoniem said...

Wie gaan we dan dit weekend kunnen inschakelen om tegen Koen Wauters leunend in slaap te vallen ?

14:35  
Anonymous Anoniem said...

Helleeeeeeeeeep, iemand bepotelt voortdurend mijn drukknopje !!

08:26  
Anonymous Anoniem said...

jpj&sg, ik heb er vertrouwen in voor vrijdag en zaterdag

14:16  
Anonymous Anoniem said...

is dat om 18u30 dat jullie afgesproken hebben in mijn kafaat?

09:31  
Anonymous Anoniem said...

ik verwacht toch wel minstens één keer ondergespoten te worden dit weekend

09:40  
Anonymous Anoniem said...

en hoe laat wensen jullie buitengekeeperd te worden ?

09:41  
Anonymous Anoniem said...

En waar zijn jullie van plan om mij te doen ?

09:51  
Anonymous Anoniem said...

in mij?

10:10  
Anonymous Anoniem said...

wij fungeren ook soms in één of andere uitdrukking, vooral in de betekenis van 'gedoe of heen- en weergeloop' e.d.

11:31  
Anonymous Anoniem said...

Roob, voeger verwachten jullie mij toch niet in den Bras he ?

11:47  
Anonymous Anoniem said...

Tony, dat gaan we toch niet moeten doen hoop ik.

11:49  
Anonymous Anoniem said...

kheb het hier al gezien: tzal weer al in mij lopen ...

14:22  
Anonymous Anoniem said...

"botten vol gieten", dat gaat er bij mij niet in hoor.

15:01  
Anonymous Anoniem said...

Ik mis hier van tiene neegne een paar bollen

15:41  
Anonymous Anoniem said...

I wasn't known on Melmac as the whiz kid for my scholastic ability.

15:48  
Anonymous Anoniem said...

botjescollectie, gij hebt niet te klagen zenne, ze laten zelfs gewoon het eten van die gast hier just boven mij vrij rondlopen in mij.

15:51  
Anonymous Anoniem said...

als jullie manillen, ben ik soms bloot ... hihi !!

16:11  
Anonymous Anoniem said...

Baaigones, ik kan die krijgen !

16:12  
Anonymous Anoniem said...

Leggen jullie mij er maar vanavond

16:12  
Anonymous Anoniem said...

scoren jullie er maar zoveel mogelijk van ons dit weekend !

16:14  
Anonymous Anoniem said...

Gezever!

ps: En Tony? Morgen weer vijf in uw netten?

17:14  
Blogger Tony said...

helaba, er waren wel drie own-goals bij hé (echt waar), één vrijwillig hands van een verdediger een een vlam in de winkelhaak.
Zoals je ziet, al wéér geen één tegengoal mijn schuld :)

17:17  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb een plannetje.

17:18  
Anonymous Anoniem said...

Wie is die baaigones die ik blijkbaar kan krijgen ?

17:47  
Anonymous Anoniem said...

hé, tis wel ik hé die Baaigones kan krijgen !
Bitch !

17:52  
Anonymous Anoniem said...

aan Ellen : niet getreurd, bij ons kun je Boy Hans krijgen !

18:01  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben helaas niet te krijg

18:04  
Anonymous Anoniem said...

Arrivederci Hans

18:17  
Anonymous Anoniem said...

Het is wel mijn hit hé, teef uit Ardooie !!

18:35  
Anonymous Anoniem said...

1,2,3,4, gabbe gabbe hey !

11:22  
Anonymous Anoniem said...

Piet, Joris & Bolle rule

18:47  
Anonymous Anoniem said...

That wasn't me

18:48  
Anonymous Anoniem said...

Ik zou graag een beetje uitslag hebben

00:53  
Anonymous Anoniem said...

ik ook

10:48  
Anonymous Anoniem said...

Wie plukt mij?

13:57  
Anonymous Anoniem said...

Tony, dat verdiende schouderklopje, daar heb ik niks van gemerkt

14:15  
Anonymous Anoniem said...

vierenvjirtig

11:11  
Anonymous Anoniem said...

Voor wie was die bestelling hier ?

11:16  
Anonymous Anoniem said...

Walk away

12:03  
Anonymous Anoniem said...

worden wij niet tot serieuze muziekkwissen gerekend misschien?
en dat allemaal omdat onze kabels te kort zijn ... zielig

13:07  
Anonymous Anoniem said...

Wat er precies in mij zit weet ik niet, maar het is alleszins goe poeier.

16:59  

Een reactie posten

<< Home