JAN, PIET, JORIS & SAM GOORIS

Het leven zoals het niet hoort te zijn : het vel en vee van een Kortrijkse muziekquizploeg.

donderdag, augustus 17, 2006

Molenrock

Verslag door mini-rocking Guido

· Zoals gewoonlijk afspraak in café “Den Bras” te Kortrijk. Je mag driemaal raden wie er alweer te laat was!
· Na de natuurlijke behoefte van de laatkomer kunnen we uiteindelijk vertrekken.
· De regen valt met bakken uit de lucht.
· Een ‘algemene repetitieronde’ gaat van start in de auto.
· The man on the wheel,Tony, houdt zich meer bezig met zijn MP3-speler dan met het wegverkeer.
· Het blijft maar regenen.
· Na het nemen van de afrit worden we door Madame GPS op de vingers getikt dat we de verkeerde weg zijn ingeslagen. Een straatje te vroeg, zo blijkt. Wij zijn helemaal niet de verkeerde weg ingeslagen! Dit is nu eenmaal ons leven, tiens!
· Eénmaal ter plaatse stellen we vast dat de parking volloopt en niet alleen met regenwater. Het wordt een drukke bedoening.
· Na de toewijzing van onze quiztafel worden er nog 4 teams aan toegevoegd. Totaal: 34 ploegen van maximum 5 personen.
· De natuurlijke behoefte van de laatkomer in café ‘Den Bras’ werpt zijn vruchten af. Hij lost een paar harde krakers op in de fotoronde. Grote klasse! (Maroon 5 zijn met 6 man!)
· Het team “De rechte bananen” zijn een doorn in het oog voor onze ploeg. Telkens liggen zij één of twee punten voor.
· En jammergenoeg blijft dat zo tot op het einde. Wij eindigen grandioos op de tweede plaats. We halen 313 punten.

Besluit:
Jurgen: “er mag wat meer dance in de quiz gestoken worden”
Guido: “er mag wat meer metal in de quiz gestoken worden”
Tony: “we hebben alles uit de kast gehaald. We kunnen tevreden terugblikken”
Peter: “gaan we nog ne Rodenbach drinken?”
Bolle: “nee, ik moet morgen werken”.

PS (door msiroop): Hoewel mini-rocking Guido zijn rol in deze kwis naar goede gewoonte minimaliseert, was hij wel degelijk zélf de ster van de avond.

49 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik was er bij he

13:40  
Blogger MC Roob said...

aha, daar heeft guus zijn whale leren kennen (zie ticket)

17:32  
Anonymous Anoniem said...

Guns 'n' Roses was zijn tijd altijd ver vooruit. 34 euro in het jaar 1993, hoe gedurfd is dat niet?

18:24  
Anonymous Anoniem said...

Morgen in Opwijk: Fat Morgana! En andere ingebeelde optredens. Iedereen Welkom.

20:11  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig moeten we geen gestrande walvissen terug in zee rollen.

21:25  
Anonymous Anoniem said...

we kunnen misschien die put van popwijk gebruiken om de zee te simuleren ???

10:06  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben eergisteren, donderdag, overgeplaatst van Antwerpen naar de gevangenis van Dendermonde in Oost-Vlaanderen. Promotie gekregen na een examen geslaagd met grootste onderscheiding te hebben afgelegd, alleen ik was er door. Nu zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 02.00 uur 428 gevangenen ontsnapt.
Wel, ik gaf een welkomstfeestje voor mijn collega cipiers maar ik was buitengevlogen, ze geloofden niet dat ik een persoonlijke vriend van Axl Rose ben. Ik ben dan maar met 2 gedetineerden een joint gaan smoren in hun cel, met open celdeur, je moet niet te streng zijn bij een eerste kennismaking. Amai, da was goe stuff. Echter, toen ik terug down was waren de gedetineerden er met mijn sleutels vandoor en hebben ze de 426 andere medegevangenen bevrijd.

Daarbij raakte gelukkig niemand gewond. Met mijn sleutels raakte iedereen uiteindelijk op de binnenkoer van de gevangenis, waar zij dan door middel van aaneengebonden lakens over de muur klauterden en zo buiten geraakten.

Mijn nieuwe baas is niet zo tevreden maar dat los ik wel op, hij krijgt een gratis inkomkaartje voor Popwijk en eveneens gratis en eeuwig lidmaatschap van de vriendenkring 'Popwijkmedewerkers zijn echte vrienden'.

10:54  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb de eer en het genoegen U een special act te kunnen aankondigen op de main stage vandaag, zaterdag om 19h00, tussen HIM en Arctic Monkeys : "The Inmates" Ze zijn reeds onderweg !!

11:18  
Anonymous Anoniem said...

Ouaer is Chokri ?

15:28  
Anonymous Anoniem said...

Whale Whale Wock 'n Woll ...

17:57  
Anonymous Anoniem said...

ik ben whalen

21:25  
Anonymous Anoniem said...

Nu ik twee strepen op mijn vest heb, kan ik alle vrouwen op mijn werk krijgen... zelfs de vrouwen die ik niet kan krijgen, kan ik krijgen!
En dan hebben ze nog niet alle strepen op sommige andere van mijn kledingstukken niet gezien !
Roob en Peter hebben er zich zelfs, in pure bewondering tav mijn goddelijke lichaam, zelfs naar genoemd tijdens de laatste Hantalquiz !

02:45  
Anonymous Anoniem said...

geef mij maar hardcourt

12:37  
Anonymous Anoniem said...

Alleen jammer dat er geen vrouwen in mijn gevang zitten en ook jammer dat er geen vrouwen werken, maar moesten er zitten of werken, dan kan ik ze allemaal krijgen !

13:34  
Anonymous Anoniem said...

500 vliegers in de lucht mag geen probleem zijn, op al onze weerkaarten zien we telkens een gigantische windbuil ter hoogte van Opwijk.

15:48  
Anonymous Anoniem said...

Maar die blaze zorgt wel voor misschien te veel wind.

En morgen is er weer weer, met sabine.

18:10  
Anonymous Anoniem said...

maar sabine toch, wat doe je nu ???

19:07  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat met jullie 5 sterren, beste dorpsgenoten, maar jullie weten uiteraard dat ik de énige, échte, wereldunieke ster ben die jullie hebben.

22:02  
Anonymous Anoniem said...

Maar had ik mogen meehelpen, dan hadden we natuurlijk op zijn minst 8 sterren verdiend hé.

19:29  
Anonymous Anoniem said...

Sjans, dat ik daar mijn stokje voorgestoken heb. Is het niet waar, Geena?

08:39  
Anonymous Anoniem said...

Mieke en ik hebben ook onze tickets al besteld voor Valencia, we zullen dan de rekening daarvoor, en die van de hapjes en drankjes, wel meegeven met Goote (M. Ryan zei dat we wel moesten (elk) drie plaatsen pakken, begrijpe wie kan)
Wij blijven ook tot de maandag en keren dan terug met Kristof, Peter en Roob. Zal echt tof zijn.
Wij kijken er heel erg naar uit !

(ik ken trouwens een hele hoop nieuwe moppen, die ik dan uitgebreid aan jullie ongeduldige sloebers zal vertellen, tijdens het feest)

15:49  
Anonymous Anoniem said...

wil iedereen dan eens stoppen met lachen met guus aub

16:24  
Anonymous Anoniem said...

merci msiroop, ik heb altijd al gevonden dat je de sympathieksten van d'Oh! waart

16:24  
Anonymous Anoniem said...

geen probleem, Guus, daar zijn vrienden voor !

Trouwens : ik zie dat je vinnigheid, die je met Ona Ozé ook altijd uitgebreid etaleerde, nog altijd heel intact is, daar je erin geslaagd bent binnen de zelfde minuut te replyen op mijn mail !

17:58  
Anonymous Anoniem said...

zwijgt,
ik heb mij moeten inhouden om niet te replyen vooraleer je je mail verstuurde !!!

19:00  
Anonymous Anoniem said...

De beste mop ga ik anders nu al vertellen.

Ik zat eens op café, en er kwam een rus, een chinees, een ghanees, een indiaan, een eskimo, een cowboy, een pygmee, nog een rus, nog een chinees, een belg, een hollander, een fransman, een italiaan, een mongool, een brit, een amerikaan, een australiër, een jap, nog een chinees, een monegask, een spanjaard, een portugees, een braziliaan, nog een pygmee, een argentijn, een cubaan, een makak, een tunesiër, een egyptenaar, een zimbabwaan, een zuid-afrikaan, nog een belg, een duitser, een pool, een lee tower, een indiër, een filipijn, een panamees, een chileen, nog een fransman ... ah neen, er was maar een fransman, wacht, ik herbegin ...

Ik zat eens op café, en er kwam een rus, een chinees, een ghanees, een indiaan, een eskimo, een cowboy, een pygmee, nog een rus, nog een chinees, een belg, een hollander, een fransman, een italiaan, een mongool, een brit, een amerikaan, een australiër, een jap, nog een chinees, een monegask, een spanjaard, een portugees, een braziliaan, nog een pygmee, een argentijn, een cubaan, een makak, een tunesiër, een egyptenaar, een zimbabwaan, een zuid-afrikaan, nog een belg, een duitser, een pool, een lee tower, een indiër, een filipijn, een panamees, een chileen, een canadees, een paraguyaan, een libiër, een ... zzzzzzzz

19:31  
Anonymous Anoniem said...

Tor-(in)stinkt is my second name

22:45  
Anonymous Anoniem said...

De gevangenis van Dendermonde is als de Ronde van Frankrijk : 28 zijn er ontsnapt en er was weer geen Belg bij !

20:30  
Anonymous Anoniem said...

en, wat vond ge van mijn plan?

10:32  
Anonymous Anoniem said...

Koen Wauters? Ik?

11:37  
Anonymous Anoniem said...

pff, ik ging die koers op één been gewonnen hebben

12:01  
Anonymous Anoniem said...

Ik doe alles op één been.

10:41  
Anonymous Anoniem said...

francesco, waart ge trouwens weer niet één krukke dit weekend?

12:53  
Anonymous Anoniem said...

Zwijg er mij van, ik kon zelfs niet meer op mijn benen staan.

14:07  
Anonymous Anoniem said...

Ik had beter meer gekoerst op het niveau hier, dan had ik meer gewonnen. Het gaat nl. bergaf.

18:11  
Anonymous Anoniem said...

Zo ben ik dus uiteindelijk in Kortrijk beland ...

10:37  
Anonymous Anoniem said...

kan er hier eens iemand voor zorgen dat linken werken ?

http://www.wulffmorgenthaler.com/striphandler.ashx?stripid=0fd7f845-6f49-40c1-84b0-33928afbf2c2

10:37  
Anonymous Anoniem said...

ai

18:36  
Anonymous Anoniem said...

Welcome to my world

08:52  
Anonymous Anoniem said...

gastjes, gulder komt toch naar mijne kwis he vanavond?

17:51  
Anonymous Anoniem said...

ai

20:44  
Anonymous Anoniem said...

ai

12:10  
Anonymous Anoniem said...

Waar sta ik nu toch weer?

17:51  
Anonymous Anoniem said...

wij hebben hem niet weggesleept hoor!

17:52  
Anonymous Anoniem said...

Op mij staat hij ook niet hoor

17:52  
Anonymous Anoniem said...

en in mij ook niet, al heb ik hem graag in mij ...

17:53  
Anonymous Anoniem said...

Wie heeft hier met zijn zatte kloten die stoeme Clio gezet?
Dat is hier alleen voor goeie klanten én onzen baas Chris Aldi.

17:54  
Anonymous Anoniem said...

ik weet niet wie er mij hier een renault clio genoemd heeft, maar ik ben wel een renault clio MTV he

20:53  
Anonymous Anoniem said...

MTV = Met Trekhaak Vooraan

22:41  

Een reactie posten

<< Home