JAN, PIET, JORIS & SAM GOORIS

Het leven zoals het niet hoort te zijn : het vel en vee van een Kortrijkse muziekquizploeg.

dinsdag, maart 14, 2006

1e Rode Kruisquiz - Schoonaarde


Precies 1 week na onze zegetocht in het café 't Verval, opnieuw een klinkende overwinning, ditmaal op de 1ste Rode Kruisquiz in Schoonaarde.
Dit maal regen we oa Lu & co., eindelijk eens Testedoene (nipt één puntje) en een sterk gelegenheidsteam-met-topquizzers-die-Peter-kent, aan onze degen.
Deze overwinning hebben wij vooral te danken aan gastspelers Stefanie en Bolle, die bvb. Bollairkes als Jimmy Eat World herkende - een lokale gitarist speelde zelfs Bollairkes ! - en ook nog eens het origineel van The Flying Pickets' 'Only you' wist te reproduceren. Voorts dank aan Piet, die alweer bewees een zekere kennis van het liedekijn in de moerstaal te hebben (en zelfs spontaan begon mee te zingen met Jan Puimège (Jan wie??). Roob en Stefanie hadden echter het meeste werk met alle dance- en andere hitparade- en videocliptriffel (moest dat woord toch één keer bezigen), die wij slag om slinger op onze boterham kregen.
Traditiegewijs sloeg M. Siroop weer geheel de bal mis bij het noemen der klassieke componisten. Alle U2-fragmenten (een stuk op 4-5) had hij gelukkig juist !
En ondergetekende : tja, naast een occasioneel antwoordje, beperkte hij zich tot het lachen met de fan-tas-tis-che prestentator (Gerard Joling op zijn Engels, deuce ipv dEUS, RoysKOP, Blink 1-8-2 etc ...) met als hoogtepunt de eeuwig durende theorievraag over Alanis Morrissette.
Elk een nieuwe Nokia-GSM en een fantastische UEFA-cup rijker, tuften (en ruften in sommige gevallen) wij vrolijk terug richting Bras, alwaar wij net op tijd kwamen om Dries zijn wekelijkse buitensmijtsessie te zien verrichten !
Hoera !

61 Comments:

Anonymous Anoniem said...

mijn volgend slachtoffer is bij deze gekend

12:49  
Anonymous Anoniem said...

Zoals u leest, wie mijn draaikunsten heden zaterdagavond wil bewonderen zal vroeg moeten komen ... wie laat komt kan dan uiteraard wel nog genieten van mijn 'bloedend-op-den-dam-voor-den-bras-liggen'-kunsten

13:15  
Anonymous Anoniem said...

Ik zal nogal "driest" te keer gaan !

15:18  
Anonymous Anoniem said...

dries, dries, wij zijn anders ook niet te onderschatten, hoor!!

15:19  
Anonymous Anoniem said...

en wij dan !

15:19  
Anonymous Anoniem said...

Ben Crabbé komt uit mij

15:20  
Anonymous Anoniem said...

mijn kindjes doen mee in tekenfilms, als daar zijn Alice in Wonderland.

15:21  
Anonymous Anoniem said...

Think Positive !

16:33  
Anonymous Anoniem said...

I'm real !

17:11  
Anonymous Anoniem said...

hoax, it's not you that is real, it's me !

17:58  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben verzekerd !

17:58  
Anonymous Anoniem said...

Wie is die janet naast mij op de foto?

18:57  
Anonymous Anoniem said...

Met mij valt niet te sollen, Dries !!

21:44  
Anonymous Anoniem said...

Pas maar op dak u "toppe" nie afpak !

22:00  
Anonymous Anoniem said...

ietsken onverstaanbaars in 't Spaans

22:56  
Anonymous Anoniem said...

We will winn Eurovision for Finland ... Hallelujah

08:50  
Anonymous Anoniem said...

Wij doen ook mee, en zingen ietske onverstaanbaars in 't Spaans

08:55  
Anonymous Anoniem said...

“We zoeken de naam van een Canadese singer-songwriter die geboren werd op 1 juni 1974. Haar bekendste album was ‘Jagged Little Pill’, maar daarvoor had ze al een hele carriére achter de rug. Vanaf de leeftijd van 6 jaar speelde ze reeds piano, en op 9-jarige leeftijd schrijft ze ook zelf liedjes. Twee jaar later brengt ze in eigen beheer het zelfgeschreven Fate stay with me op single uit. Begin 1986 raakt ze landelijk bekend door haar deelname aan een aantal afleveringen van het Canadese kinderprogramma You can't do that on television. Ze valt op door haar talent, en doet mee aan een talentenjacht, maar strandt in de eerste ronde, en zingt het volkslied bij belangrijke sportwedstrijden. In 1991 komt haar eerste album, Alanis, uit, een verzameling danspopliedjes. Ze wordt wel vergeleken met Debbie Gibson en Tiffany. De eerste single, Too hot, haalt de top 10 in Canada. Het album behaalt tweemaal platina en in 1992 wint ze een Juno als meestbelovende zangeres. Haar tweede album, Now is the time, bevat ook serieuzer klinkende songs, maar wordt niet zo goed ontvangen als het eerste album. Ze verliest haar platencontract en het lijkt of haar muzikale carrière voorbij is.Toch wil ze doorgaan met muziek maken en gaat op zoek naar samenwerking. Ze verhuist naar Toronto en ontmoet daar een aantal songschrijvers, zonder resultaat. Daarna beproeft ze haar geluk in Los Angeles. Uiteindelijk klikt het met producer Glen Ballard, die eerder werkte met onder andere Quincy Jones, Kiki Dee, Paula Abdul en Wilson Phillips. Ze beginnen direct te schrijven, met als resultaat een aantal songs met openhartige, zeer persoonlijke teksten, onder andere over haar voorbije relaties, die elk in één dag geschreven en opgenomen worden. Hiermee gaat ze een aantal platenmaatschappijen af. Ze tekent tenslotte bij Madonna's nieuwe label Maverick, waar ze de eerste belangrijke artiest wordt. Voor het uit te brengen album weet ze de ongewoon hoge gage van $1,50 per verkocht exemplaar te bedingen. Op 10-jarige leeftijd ..."

10:12  
Anonymous Anoniem said...

rabarbar-rabarber-rabarber (vrij naar 'Ben Crabbé's "Belegen grapjes-trommel deel 3142")

10:14  
Anonymous Anoniem said...

ties mijnen iersten kier zenne

10:15  
Anonymous Anoniem said...

't had gekund hé

16:47  
Anonymous Anoniem said...

da staat op één van die ceedeets

16:58  
Anonymous Anoniem said...

Jullie hebben vandaag allemaal een brief van mijn baas, Johnny Thijs, gedelegeerd bestuurder van De Post gekregen. Ik zal het maar één keer zeggen : gebruik dat niet om uw patatten op te schillen !

23:18  
Blogger Tony said...

Morgenavond : platendraaier Tony aan het werk in café Den Bras - met passende soundtrack bij buitensmijtmanoeuvres van Dries !!!
De echte real Tony

08:29  
Anonymous Anoniem said...

¿ Quien es este "real bolle" ?

10:49  
Anonymous Anoniem said...

Lap, val ik efkes in slaap en daar is ie weer, de opvolger van Joerie, platendraaier Tony met zijn gespam. Ik heb koffie nodig.

17:30  
Anonymous Anoniem said...

Morgen ben ik wel op tv hé !

10:30  
Anonymous Anoniem said...

maar ik kom voor u

13:34  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan ook niet komen, ik moet één of ander van de pot gerukt mysterie oplossen op tv morgen

13:45  
Anonymous Anoniem said...

Drie padvindertjes staan met hun rugzakjes te liften langs de weg. Stopt er een stoere sportwagen met daarin een bloedmooie jongedame aan het stuur. Twee padvindertjes stappen in op de achterbank en één padvindertje stapt in naast de bestuurster, die vraagt: "Zijn jullie trekkers?" Antwoordt het padvindertje op de voorbank: "Die twee achterin wel, maar ik neuk al een beetje!"

18:10  
Anonymous Anoniem said...

gasjes, ik ben efkes op wereldreis

18:14  
Anonymous Anoniem said...

zeg, wie ga ik nu moeten buiten kegelen vanavond ???

18:42  
Anonymous Anoniem said...

Een mus in de DominoDay-hal is als een hond in het kegelspel, ik zal de trekker moeten overhalen.

19:28  
Anonymous Anoniem said...

Ja, de vele trekkers passeren hier niet onopgemerkt.

19:40  
Anonymous Anoniem said...

Dries, maak er gerust eens een rusdag van

20:15  
Anonymous Anoniem said...

Hiersie, nuchtere douane-beambte, das lang geleden, hoe is het nog met het slimme blondje ?

20:18  
Anonymous Anoniem said...

Heeft er iemand mijn trekker gezien ?

06:05  
Anonymous Anoniem said...

Trekker je het niet aan

12:45  
Anonymous Anoniem said...

Kom gerust kwissen met zijn allen maandag, ik heb mijn café eindelijk proper gekregen dankzij mijn nieuwe trekker.

13:35  
Anonymous Anoniem said...

trekker eens aan !

13:36  
Anonymous Anoniem said...

diskwalificatie voor "J,P,J&SG", ploegen dienden te bestaan uit slechts 5 personen.

16:01  
Anonymous Anoniem said...

Dat is nu echt wel jammer dat net nu die trekker zoek is

23:42  
Blogger Tony said...

LAAAAAAAAAAAAACHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUUUUUU

09:53  
Anonymous Anoniem said...

Dude, where's my trekker

10:30  
Blogger Tony said...

pff...

10:49  
Anonymous Anoniem said...

Trek het je niet aan, Tony.

19:37  
Anonymous Anoniem said...

Is de Amsterdamse muziekquizploeg 'ABBA-ABBA-HEY' - net ingeschreven voor de Stardust Popquiz - een hoaxploeg of een echte ploeg?

STAY TUNED !!

08:02  
Blogger MC Roob said...

volgens mij is heel die stardust popquiz op zondagavond een hoax

12:39  
Anonymous Anoniem said...

Wat hangt hier aan mijn vinger?

12:42  
Anonymous Anoniem said...

Vichte !

13:34  
Anonymous Anoniem said...

vierenvjirtig

15:50  
Anonymous Anoniem said...

evenveel posts als een spel kaarten !

15:54  
Anonymous Anoniem said...

En ik dan?

16:01  
Anonymous Anoniem said...

*kuch kuch*

16:04  
Anonymous Anoniem said...

In den trek(ker) gezeten, bridge-spelregels?

16:29  
Anonymous Anoniem said...

roffel
tsjing

07:55  
Anonymous Anoniem said...

The knights who say "KNIE"

08:47  
Anonymous Anoniem said...

moej een knietje èn misschien?

09:32  
Anonymous Anoniem said...

Makkie!

16:41  
Anonymous Anoniem said...

Waar blijven de verslagen van donderdag en zaterdag ?

20:12  
Anonymous Anoniem said...

Pfff... ik verveel me.

23:17  

Een reactie posten

<< Home