JAN, PIET, JORIS & SAM GOORIS

Het leven zoals het niet hoort te zijn : het vel en vee van een Kortrijkse muziekquizploeg.

zondag, oktober 09, 2005

Ei, 't is muziekquiz in Dendermonde

Bij aankomst hebben we nog juist Jean-Marie Pfaff gespot, bespot. Eenmaal binnen bleek het een 80's-quiz te zijn en géén koekjesquiz!!! Was ik toch even van mijn melk, malheur, malheur, …

Bon, de quiz bestond uit 10 rondes met telkens 15 fragmenten en 5 theorie­vragen. Bij het 1ste jaar waren we waarschijnlijk nog onder de indruk van den Jean-Marie want het was gene vetten. John Watts ingevuld ipv Fischer Z, Sly & Robbie ipv Gap Band, oops … Allez het had iets met de wet van Murphy. Resultaat: 25ste plaats met 23 punten. Nu ja, het enige wat ik me van dat jaar herinner was mijn Plechtige Communie (zie foto).


Het jaar daarop ging al veel beter; dit in tegenstelling met mijn schoolresultaten van toen. O.a. gescoord met Undertones (it's going to happen), Marine (life in re­verse), … Foutje met Duran Duran, alhoewel, Rio ligt op Planet Earth! Rangschikking: 13de met 54 ptn, een grote sprong naar boven, de vooropgestelde 10de plaats lag in ons bereik.

De jaren erop, '82 en '83, bleven mijn schoolresultaten zakken en JPJ&SG stagneerden. We hebben enkele ondingen moeten aanhoren zoals Nova (Aurora), Berdien Stern­berg (awoert!), quel malheur! Enkele gemiste kansen met Telex ↔ Front 242, the Assembly (never, never), encore un malheur, chef. Kmoe mjèr ip min strepen stoan mè zukke vroagen. Ondertussen 12de plaats.

In 1984 moest ik van thuis op pensionaat wegens slicht gedrag. JPJ&SG was het­zelfde lot beschoren. GSM verdwenen, Tony in zak en as, of nee 't was GSM gewoon in zak, Alpha Blondy (opération coup de poing) gerateerd, discussie met "oe is Ruyi, Riyu, Rui, Ryuichi Sakamoto geskreven", … Kortweg un grand malheur.

Gebuisd en van school gesmeten in het volgende jaar maar niet getreurd, Tony had een Angelsaksische Duitser herkend in Baltimora – Tarzan Boy. In '86 was ik ander­maal van school gesmeten, en met JPJ&SG, tja, "we zin ant goan" … Quel malheur!

Met de ronde 1987 viel me op dat er in de 2de helft van de 80's ongelooflijke shit voortgebracht is, encore un malheurke, chef! Rangschikking: 12de plaats met 214 ptn.

1988: Mory Kante met Yeke Yeke. Tony beweert hiervan de volledige tekst te ken­nen maar weigert deze te zingen. Vroeg of laat zal ie wel zingen, ha!!! Een poging van Roob kon ons niet troosten, een malheur daarentegen … Toch nog een dispuutje vermelden met " wa is ne QUERY ↔ you are the quarry".

Laatste ronde en grootste pufronde ever, allez chef, un dernier malheur. Bij de ant­woorden kwaome kik iedre kjèr nen toer achter, onbegrijpelijk!

Eindstand: 12de met 264 op 350 ptn, d.i. 75,4%. Eindwinnaar was Kas & Co : 324 op 350, een puike prestatie.

Toch nog even vermelden dat Señor J individueel toch nog een Top Tien heeft be­haald bij de bierloterij. Quel bonheur!!!

Vajennie

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Vrije val, ze zijn in vrije vaaal

22:11  
Anonymous Anoniem said...

I sou-ou-ou lou la do-aaaaah aaaah
I taaanenneeee lou la do-aaaaah aaaah ...
I da a a mano e
I bila aaa rrooo
yeke yeke o-o-o-o yeke yeke

09:25  

Een reactie posten

<< Home